Just like a woman wears Hijab FOR THE SAKE OF ALLAH , a man should lower his gaze FOR THE SAKE OF ALLAH.

😌😌😌
gadistudunglabuh:

 

berbisik. tanpa perlu lantang.

Tuhan, Kau tetap boleh dengar bukan?

*ukir senyum*

;)
“dalam diamβ€” ada orang mengagumi kamu, ada orang selalu memuji kamu, dalam diamβ€” ada orang sentiasa doa kan kamu, tak pernah jemu menyebut nama kamu, tak pernah menyesal menyintai kamu; meski melalui doa doa nya. kadang, kita tak sedar, kewujudan orang tu, sebenarnya dia berada dekat dgn kita, cuma kita tak pernah peduli, tak pernah nampak. kan? :’)”
thejubahlady:

comel sgtttt
😒😒😒
Just sad. πŸ˜”
Muslimah, jangan gedik-gedik. Jangan sampai orang menyalahkan tudung labuh dan purdah yang kamu pakai sebaik sahaja melihat akhlakmu.

Allahurabbi. πŸ˜”πŸ˜”
Jauhi prasangka yang bisa mengotorkan hati.

πŸ˜”πŸ˜”
“Change before it’s too late. __ Buat mereka yang masih meninggalkan solat, maka mulalah bersolat. Kita ni hidup berTuhan, kawan. Yang berkuasa atas setiap perkara itu Rabb kita. Malulah, Zaman macam ni pun masih abaikan solat. Malulah, Umur dah besar panjang pun malas nak tunaikan tanggungjawab pada Tuhan. __ Percaya cakap aku. Bila satu masa nanti kau berhijrah, kau akan sedar tindakan kau meninggalkan solat dulu adalah tindakan terbodoh pernah kau lakukan. Kau bakal rasa malu dengan Tuhan sebab kau terlalu berani sombong dengan Dia yang dah beri segala nikmat. __ Percaya cakap aku. Bila kau sujud setelah lama tak bersujud, kau akan jumpa benda yang selama ni kau cari β€”ketenangan, ketenteraman hati yang dunia ni tak boleh bagi. Sujud tu nikmat. Rasakan nikmat tu sebelum nyawa ditarik Tuhan.”